Zwiedzamy Park Yellowstone: dzień drugi

Park Narodowy Yellowstone w USA. Rozpoczynamy drugi dzień

Naszą podróż rozpoczęliśmy wjeżdżając do Yellowstone od strony wschodniej (U.S. 20-16-14 z miejscowości Cody w stanie Wyoming). Dziś znajdujemy się w miejscowości Gardiner na północnym końcu Parku Yellowstone. Przed nami około 80 mil wzdłuż trasy North oraz South Grand Loop Road.

Przejazd przez Park Yellowstone – Dzień drugi.
trasa: 80 mil
czas: około 6 godz.

View Park Yellowstone in a larger map

7. Lamar Valley
To jedno z najlepszych miejsc w których swobodnie możemy zaobserwować dziko żyjące zwierzęta. Lamar Valley uznawane jest za “centrum obserwacyjne” fauny i flory Yellowstone: Wilki, bizony, kojoty, antylopy, jelenie, sarny, niedźwiedzie grizzly a nawet orły występują tutaj nagminnie. Najlepszą pora do oglądania zwierząt według strażników parku (Park Rangers) to wczesne godziny poranne lub późne popołudnie. Niestety nasze plany nie pozostawiły nam wiele do wyboru, dolinę Lamar odwiedziliśmy około godziny 10 rano. Naprawdę było co podziwiać. Stada bizonów leniwie przechadzały się kilkadziesiąt metrów od drogi, gdzieś w oddali udało nam się dostrzec kilka jeleni, antylop i chyba rodzinę niedźwiedzi grizzly. Ktoś nawet dostrzegł przez lornetkę kilkanaście wilków gdzieś na skraju lasu. Krótka 15 minutowa sesja fotograficzna i ruszamy dalej.

park-yellowstone-lamar-valley

yellowstone-park-niedzwiedzie

8. Wodospad Tower Fall
Najbardziej popularny i chyba najłatwiej dostępny dla turystów wodospad w Parku Yellowstone. Po zaparkowaniu samochodu na pobliskim parkingu (tuż obok sklepu “tower store” w którym sprzedają bardzo smaczne lody) możemy udać się na kilkunastominutową wycieczkę do punktu obserwacyjnego z którego doskonale widać ten 40 metrowy, ryczący tysiącami hektolitrów przelewanej wody wodospad. Kilka miesięcy temu ze względu na erozję zamknięto alternatywny szlak prowadzący wprost do stóp wodospadu. Podobno rozciągał się z niego dech zapierający widok. Jak na razie prace remontowe trwają i miejmy nadzieję, że uszkodzony szlak zostanie wkrótce otwarty. Kontynuując wędrówkę główną trasą możemy dojść po kilku minutach do Yellowstone River.
Dla osób poszukujących kempingu w Parku Yellowstone polecam gorąco Tower Falls Campground. To 35 prześlicznych miejsc kempingowych (first come first serve -czyli kto pierwszy ten lepszy) leżących tuż nad brzegiem rzeki.

park-yellowstone-zdjecia

park-yellowstone-zdjecia-wodospad
park-yellowstone-zdjecia-wodospad-2

9. Grand Canyon of the Yellowstone
To obowiązkowy punkt na mapie turystycznej Yellowstone, którego nie sposób ominąć. Rozsławiony przez okładki czasopism turystycznych Wielki Kanion Yellowstone stał się (tuż obok gejzeru Old Faithfull) jednym z symbolów parku. Co prawda kanion nie jest on tak potężny jak jego starszy brat – Kanion Kolorado, jednakże w niczym mu nie ustępuje pod względem zapierających dech w piersi widoków.
Wzdłuż północnej i południowej krawędzi kanionu rozlokowanych jest kilkanaście punktów widokowych, z których najbardziej znanym i polecanym jest “Artist Point”. Za najładniejszy szlak natomiast uznawany jest “Uncle Tom’s Trail” z którego najlepiej widoczny jest wodospad Lower Fall wraz ze słynnymi tęczami widocznym praktycznie przez cały dzień (lecz tylko przy słonecznej pogodzie). Uncle Tom’s Trial nie należy jednak do łatwych szlaków. Chociaż utrzymany jest w stanie idealnym, jednakże trzeba pokonać ponad 300 stopni aby zejść w dół szlaku. Dla osób nie mających zbyt dobrej kondycji polecamy wycieczkę samochodem wzdłuż krawędzi kanionu połączonej wyjściem na krótkie trasy prowadzące do prześlicznych punktów widokowych. Niestety w sezonie Grand Canyon of the Yellowstone to jedno z najbardziej zatłoczonych miejsc w Parku.

park-yelowstone-wodospad

park-yelowstone-informacja

park-yelowstone-kanion
park-yellowstone-kanion2

10. Hayden Valley
Kolejne malownicze miejsce do obserwacji dziko żyjących zwierząt i ptaków. Ogromny obszar na którym praktycznie zawsze spotkać można dziesiątki bizonów oraz jeleni. Z informatora dowiedzieliśmy się, że dolna zostaje co roku wczesną wiosną zamykana dla turystów ze względu na grasujące tutaj wygłodniałe po zimie stada wilków. Zostaliśmy również ostrzeżeni przez pracowników parku aby nie próbować samotnych wędrówek w głąb doliny. Hayden Valley należy do jednego z najniebezpieczniejszych miejsc w parku Yellowstone. To tutaj samotni turyści najczęściej padają ofiarami ataków niedźwiedzi Grizzly.

yellowstone-park-dolina

yellowstone-park-dolina2

yellowstone-park-bizony

Po pokonaniu kilkumilowego odcinka Grand Loop Road dojeżdżamy do miejsca w którym rozpoczęliśmy naszą wycieczkę objazdową po parku Yellowstone. Udajemy się na krótką wizytę do Visitor Center. Można tutaj zakupić pamiątkowe książki, widokówki, koszulki oraz inne gadżety. W oko wpadł nam przepięknie wydany album fotograficzny “Yellowstone Treasures” – zabieramy go do Polski gdzie będzie przypominał nam naszą szybką, aczkolwiek bardzo owocną przygodę w najstarszym parku narodowym świata: Yellowstone National Park.

© 2013 interameryka.com – wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowane całości lub fragmentów bez zgody autora zabronione.