Floryda – podróż poślubna.

Zobacz moje przewodniki po USA: sklep.interameryka.com

Jedziemy w podróż poślubną na Florydę! Wreszcie możemy zrealizować nasze wspólne marzenie i wraz z małżonką udajemy się w 12 dniową podróż poślubną do USA . Udajemy się na słoneczną, wymarzoną przez nas Florydę.

Zapraszamy na relację z podróży po egzotycznej Florydzie. Znajdziecie tutaj opis najciekawszych miejsc które odwiedziliśmy i do których zapraszamy!

Floryda-podroz-poslubna-wylot
Naszą podróż z Warszawy do Miami odbyliśmy na pokładzie nowiutkiego Dreamlinera. Bezpośredni lot do Miami na Florydzie odbył się bez większych niespodzianek i po 10 godzinach lotu wylądowaliśmy na lotnisku.

Ponad dwie godziny spędziliśmy w kolejce w oczekiwaniu na rozmowę z celnikiem. Przez ten czas odczuwaliśmy delikatne zaniepokojenie. Dziwne historie opisywane w internecie przez osoby, które miały problemy z wjazdem do USA zaczęły nam krążyć po głowie i skutecznie wywoływały niepożądane uczucie stresu. Okazało się jednak, że odprawa celna polegała na sprawdzeniu paszportów i życzeniu nam miłego pobytu na Florydzie.

Floryda, podróż poślubna i wakacje naszych marzeń.

Po trzech godzinach lotu znaleźliśmy się na gorącej Florydzie. Tutaj życzyliście jest upalnie i duszno! Gdy opowiadamy o florydzkich temperaturach znajomym, które dochodzą do 35 stopni – nikogo to nie dziwi. Ale mało kto może sobie wyobrazić do tego gigantyczną wilgotność powietrza. Taka pogoda towarzyszyła nam przez cały czas pobytu.

Wypożyczamy samochód na Florydzie.

Już na lotnisku w Miami poznaliśmy bardzo sympatyczną parę z Warszawy (Karolinę i Michała), którzy jak się okazało mieli zarezerwowany hotel nieopodal naszego. Świetnie się złożyło, mieliśmy bowiem idealne towarzystwo do podróży. Ustaliliśmy wstępne plany i ruszyliśmy odebrać samochód z wypożyczalni.

Wypożyczony samochód na Florydzie - Ford Mustang

W wypożyczeniu samochodu na Florydzie korzystaliśmy z polskiej wersji serwisu rentalcars.com  Wstępnie szukaliśmy najtańszego środka transportu. Koszty wypożyczenia na 9 dni wahały się w granicach 300-340$. Jednakże później stwierdziliśmy, że będziemy poszukiwać promocyjnej oferty dla samochodów z grupy “convertible”. Zaliczają się do niej m.in. Ford Mustang, Chevrolet Camaro, Chrysler 300.
Niestety, rezerwując samochód nigdy nie wiadomo jaki model będzie Ci przydzielony na miejscu. Okazało się, że na Florydzie czekał na nas nowiutki Ford Mustang Cabrio (4.6 V8 – 304 KM). Koszty wypożyczenia Forda Mustanga wraz z pełnym ubezpieczeniem to $470 + paliwo! To jest prawdziwa Ameryka!

Floryda, Miami Beach

Miami Beach na Florydzie. Legendarne miasteczko w którym życie płynie zupełnie innym rytmem. Gorące słońce, błękitne niebo i dolatujące zewsząd odgłosy zabawy wprawiły nas od razu w świetny nastrój. To tutaj światowej sławy Dj’e nagrywają swoje teledyski a celebryci wykupują tutaj najdroższe i najpiękniejsze domy i apartamenty nad samym oceanem ( również całe wyspy) aby schronić się tutaj przed zimową aurą. W Miami Beach powstał również teledysk do hitu ubiegłego lata Remady&Manu.

Ceny hoteli i moteli w Miami Beach miło nas zaskoczyły. Okazuje się, że w praktycznie samym sercu miasteczka przy Ocean Drive za hotel zapłaciliśmy mniej niż w zeszłym roku na przedmieściach Los Angeles. W przedziale cenowym $60-100 każdy może znaleźć coś dla siebie.
W poszukiwaniu noclegów na Florydzie, gównie korzystałem z serwisów cheaptickets.com lub travelzoo.com. Nasz wybór padł na hotel o dumnie brzmiącej nazwie “President” – w cenie $83 (ze śniadaniem).

Hotel-na-Florydzie---The-PresidentW hotelu znajdował się ciekawych rozmiarów basen. Jak się później okazało – większość hoteli w Miami ma baseny podobnej wielkości.
Świetny chwyt marketingowy – w opisie hotelu na stronie internetowej wyszczególniona pozycja “basen” a na miejscu okazuje się, że mamy do dyspozycji “dużą wannę” wkopaną w ziemię. Co kraj to obyczaj.

Hotel-na-Florydzie-basenWitamy w Miami Beach…
Witamy w Miami
Słynna Ocean Drive w Miami Beach. Palmy, słońce i wszechobecne kafejki.
Ocean Beach w Miami
Tutaj zabawa rozpoczyna się gdy zapada zmrok i trwa (prawie) do rana.

Miami Beach - życie nocneWilla w Miami Beach na Florydzie

Miami Beach, życie nocne.

Ulica Ocean Drive nazwana jest sercem Miami South Beach. To istna mekka dla turystów. Tańce, hulanki i zabawy trwają tutaj do rana. Piwo oraz egzotyczne drinki leją się strumieniami a pomimo tego na ulicach czuliśmy się bardzo bezpiecznie.
Wszędzie czysto, miło i przyjemnie a uśmiechnięte twarze nieznajomych  osób witały nas serdecznym “hi”. Pamiętajcie, wybierając hotel warto wcześniej zapoznać się z dzielnicą w której jest on położony. Jeśli preferujecie spokojne wieczorne spacery, South Miami Beach na pewno nie jest miejscem dla Was.

A teraz kilka spostrzeżeń odnośnie barów i restauracji w Miami.

Miami, bary i restauracjeMiami i okolice – bary i restauracje.

Standardowy obiad w centrum Miami miasta to koszt około 15-20$. Taka cena przynajmniej widnieje w menu, natomiast w ostatecznym rozrachunku okazuje się, że jest ona zupełnie inna – powiększona o lokalny podatek (około 7% plus napiwek.
Należy na to zwracać szczególną uwagę. W Stanach niektóre bary i restauracje automatycznie wliczają do końcowego rachunku około 15-18% wartości zamówienia. Warto więc przed uiszczeniem opłaty dokładnie przeczytać informacje jakie widnieją na naszym rachunku.

Pozytywną rzeczą w restauracjach są tzw. “happy hours” podczas, których można było zjeść śniadanie czy lunch w bardzo przystępnej cenie. Na przykład wybierając się na wczesną kolację (około godz. 18) spokojnie można było zjeść całkiem sporą porcję w cenie 10-12$.

Czym byłby pobyt w Stanach bez spróbowania słynnych hamburgerów! Podczas naszego pobytu zaliczyliśmy kilka barów oferujących “danie narodowe USA”. Dopiero podczas pobytu na Key West poznaliśmy smak zdecydowanie najlepszych hamburgerów w USA.
Nie dość, że smakowały wyśmienicie to cena była naprawdę niska 5.99$. Wybór składników i dodatków był ogromny a wszystko to zawarte w podstawowej cenie! Sieć, która serwuje takie przekąski nazywa się Five Guys.

Najlepsze hamburgery w USA!

Oprócz burgerów i rewelacyjnych frytek serwowanych w Five Guys można było się do woli napychać darmowymi fistaszkami! W oczekiwaniu na realizację zamówienia zjedliśmy chyba z parę kilogramów orzeszków, które sprowadzane były (jak widać na zdjęciu) w ogromnych workach i składowane tuż przy głównym wejściu do lokalu.

Fistaszki-w-Five-GuysNie  zapominajmy również o rewelacyjnej kawie serwowanej w sieci Starbucks czy Dunkin Donuts.
Kawa w USA

Będąc w temacie jedzenia oraz napojów warto wspomnieć o sklepach monopolowych w USA. Nigdy w życiu nie widziałem tylu różnych napojów wyskokowych! Wódek o smaku gumy balonowej, słodkich pianek, ciasteczek, tropikalnych owoców itp.
Ja jako miłośnik Burbona i Whisky – będąc w ojczyźnie Jacka Danielsa musiałem spróbować co najmniej kilku napojów na bazie kukurydzy. Do gustu szczególnie przypadł mi Evan Williams. Gorąco polecam!

Wyjazd na Key West

Będąc na południu Florydy nie sposób ominąć słynnego archipelagu wysepek o dźwięcznej nazwie Florida Keys. Pośród nich, na samym końcu znajduje się słynna Key West – wyspa opisywana w przewodnikach po USA jako najbardziej rozrywkowe, tolerancyjne i tropikalne miejsce w całych Stanach Zjednoczonych.
Dojazd do tej malowniczej wysepki prowadzi przez fantastyczne siedmiomilowe mosty zawieszone kilkadziesiąt metrów nad powierzchnią oceanu. Widoki błękitno lazurowej wody zapierają dech w piersiach.

Droga na Key WestZ Miami Beach na Key West mieliśmy ponad 170 mil, co oznaczało ponad 4 godzinny przejazd samochodem. Postanowiliśmy jednak wyruszyć w trasę. Złożyliśmy dach w naszym Fordzie i pomknęliśmy autostradą usianą palmami wprost na wyspę.

O samym Key West przeczytałem w internecie wiele pozytywnych jak i negatywnych opinii. Postanowiłem jednak, że opinię o tym miejscu wyrobię sobie sam. Mogę teraz zdecydowanie powiedzieć, że pobyt na Key West oraz przejazd samochodem przez Florida Keys należy zaliczyć do kategorii “must see”.

Plaża na Key West

Floryda Key West
Kafejka na Key West
Budki ratowników na Florydzie
Miasteczko Key WestNa Key West znajduje się najbardziej wysunięty na południe punkt Stanów Zjednoczonych tzw. Southernmost Point. Stąd do wybrzeży Kuby jest zaledwie 90 mil. W pogodne dni widać na horyzoncie delikatne zarysy wyspy Fidela Castro.

90 Mil do KubyW drodze na Key West koniecznie musicie odwiedzić Park Stanowy “Bahia Honda State Park”. Wjazd na teren parku kosztował 10$, warto jednak wydać te pieniądze aby doświadczyć uroków jednej z piękniejszych plaż na Florydzie.
Błękitna woda, ładna plaża (z dużą zawartością glonów) i ciągnące się kilkadziesiąt metrów w głąb oceanu piaszczyste płycizny w których można godzinami pływać z rurką podziwiając kolorowe, tropikalne rybki.

Powrót do Miami Beach

Na wyspie Key West pozostaliśmy do zachodu słońca. Późno w nocy wróciliśmy do Miami Beach gdzie ponowie ruszyliśmy na zwiedzanie miasta jak również okolicznych atrakcji. Zaliczyliśmy oceanarium w Miami (Miami Seaquarium) gdzie oglądaliśmy wspaniałe pokazy delfinów i orek. ceny wejściówek to $45 bilet normalny i $32 ulgowy.

Akwarium Miami Floryda

Jako ciekawostkę podam, że w czasie naszej wizyty w Miami miała miejsce licytacja słynnej willi Casa Casurina w której mieszkał i projektował sam Gianniego Versace.
Położona przy Ocean Drive posiadłość sprzedana została za okrągłą sumkę 41.5 mil dolarów. Podobno jednym z zainteresowanych kupnem miał być sam David Beckham.Willa w Miami Beach na Florydzie

I na koniec mojej relacji esencja Miami Beach na Florydzie – foto relacja z jednej z najpiękniejszych plaż świata.

Plaża Miami Beach na Florydzie

Plaża w Miami Beach na Florydzie

Jednym z moich ulubionych obiektów fotograficznych stały się budki ratowników rozstawione na plażach Florydy. Bardzo podobne są one do tych, które znajdują się w Kalifornii. Znajomi głównie kojarzyli je z serialem “Słoneczny Patrol”, który kręcony był …..na plażach Południowej Karoliny.
Przy kolejnych komentarzach typu …”ooo znam te budki z serialu…”- bezsilnie przerywałem – “tak, to tutaj David Hasselhodd prężył swój nagi tors”.

Plaże Florydy

Floryda - plaża

© interameryka.com - przewodnik po USA

ebook-przewodnik-po-USA
NIE WYJEŻDŻAJ DO USA ZANIM NIE PRZECZYTASZ TEGO PORADNIKA! 90 stron praktycznych porad dotyczących przygotowania do podróży, wynajęcia samochodu, zwiedzania, rezerwacji noclegów, zakupów, poruszania się i odkrywania Ameryki na własną rękę.

Facebook Interameryka

Interamerykahttps://www.interameryka.com
Przewodnik po USA: Paweł Paluch (Interameryka). Już ponad 20 lat mieszkam w USA, moją pasją jest podróżowanie i odkrywanie Ameryki. Jeśli wybierasz się zwiedzić USA chętnie pomogę Ci zaplanować podróż po USA.
9 komentarze
  1. Też byliśmy z mężem i córką w tym samym czasie w Miami i na Key West 🙂
    Jednak ja opisałabym Ocean Drive zupełnie inaczej. Wyobrażałam sobie to tak, jak Ty opisałeś, a rzeczywistość okazała się całkiem inna. Mianowicie były to zwykłe bary i nic ciekawego się tam nie działo. Bez szału! To już w Alanii jest więcej szaleństwa. Ale może to też dlatego, ze nie siedzieliśmy dłużej niż do 1 w nocy.
    Druga rzecz, to my mieszkaliśmy w The James Royal Palm i było cicho i spokojnie, więc nie uważam, że South Beach to nie odpowiednie miejsce na spokojny wypoczynek. Może samo Ocean Drive tak, ale nie całe South Beach.
    Co do Key West zgadzam się. Punkt obowiązkowy jeśli już ktoś jest na Florydzie. Podróż długa, ale nie męcząca, bo widoki są boskie!
    Reasumując, jedyne co nam tam nie odpowiadało w 100% to jedzenie, a poza tym bosko.
    P.s. my też zaczęliśmy podróż od NY, potem autem Waszyngton, Savannah, Orlando (disney i universal) i Miami. I na mnie największe wrażenie zrobił NY, bo jest niepowtarzalny.

• Przeważnie na Florydzie sezon na wieczorne zabawy rozpoczyna się z początkiem października, gdy w innych stanach zaczyna robić się zimno. Od maja do sierpnia na Florydzie jest stosunkowo mało turystów.
      Jeśli chodzi o jedzenie na Florydzie (i nie tylko) to proszę pamiętać że trzeba wiedzieć gdzie znajdują się dobre knajpy. Najlepiej zapytać o to lokalnych mieszkańców. Ja zawsze tak robię, gdy jadę w nowe miejsca i….nigdy się nie zawiodłem.

2. Czy moglibyście podać sumaryczne koszty całej podróży na Florydę? Tez planujemy wyjazd do USA oraz wizytę na Florydzie i nie wiemy czy nas stać:)

3. Na wstępie, super strona, byliśmy we wrześniu w USA 2 tyg na wycieczce, sami ją zaplanowaliśmy mocno podpierając się Twoja strona.

Rodzina nam się niedługo powiększa i chcemy jechać w lutym na Florydę już w trojkę. I stad moje pytanie, czy mustang kabriolet ma na tyle duży bagażnik ,że wejdą dwie walizki podróżne wózek i jakieś duperela? czy z bólem serca trzeba sobie podarować taka atrakcje przy małym dziecku? z tego co widzę po stronach wypożyczalni są sprzeczne informacje, jedni piszą ze 1 walizka inni ze 3?

Z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu

Pozdrawiam,

• Zdecydowanie odradzam podróż na Florydę z małym dzieckiem jakimkolwiek samochodem typu kabriolet. Samochody tego typu nie mają tylnych drzwi a musicie mieć dostęp wygodny do dzieciaka. Nie zawsze będziecie podróżować z otwartym dachem (np. przejazd wieczorami). Bagażniki w kabrioletach są na tyle pojemne aby zmieścić dwie walizki (mniej więcej rozmiarów takich jak zabierasz do Polski). Z dołożeniem wózka będzie problem (chyba, że masz jakiś kompaktowy wózek). Pamiętaj, że w czasie podróży z dzieciakiem na Florydę (i nie tylko) musisz mieć dodatkowe rzeczy dla juniora – nie sądzę abyś zmieścił to wszystko do jakiegokolwiek kabrioleta.